Pages

Aku tanam mereka amik je

Orang pencen banyak masa terluang, maka mereka pun berbaktilah pada tanah. Bila tiba musim menuai pokok yang "aku" bela dah jadi pokok "kita". Pikir punya pikir timbul lah idea!

Kredit pada empunya gambar...




Nyamuk

Nyamuk suka:

1. Orang gemuk
2. Darah jenis "O"
3. Asid Laktik bila kita berpeluh
4. Orang minum beer
5. Kurang bakteria di badan
6. Perempuan mengandung
7. Bahan kimia tertentu

 Walau bagaimana pun kes denggi tidak mempaparkan ciri-ciri diatas!


#sayadahpencen




Cukup ke duit pencen tu?

Cukup ke duit pencen tu? Mana cukup bang. Itulah dulu-dulu tak mahu menyimpan, sekarang...

Yang keja kerajaan ada duit mari tiap-tiap bulan, yang kerja swasta, entahlah.

Ni status dari KWSP. Sah lah ramai yang terpaksa kerja sampai bila-bila.

cukup-ke-duit-pencen
Klik untuk besarkan imej

 Purata tu sebanyak RM128k je. Yang berjimat hanya boleh belanja 1,000 je sebulan untuk 10 tahun selepas pencen. Adoyai cukup ke? #sayadahpencen je tahu....

p/s: camner umur bawah 16 tahun dah ada duit dalam KWSP?

Bumi akan menjadi semakin panas

Bila bumi menjadi semakin panas, entahlah apa akan berlaku 50 tahun dari sekarang.

#sayadah pencen dan mungkin tak sempat nak lihat kesannya.

#sayadahpencen