Pages

Pesara pencen jangan ditipu pulak - satu peringatan

Penipuan ada dimana-mana dan berlaku setiap masa.

Bila pencen ni kita nak hidup tenang, kerana berpuluh tahun tika masuk kerja, masalah sampai, seharian mencari penyelesaian untuk masalah tersebut. Dah selesai, usaha kita dibayar dengan gaji.

Bila dapat gaji macam-macam kena settle, baki yang tinggal itulah kata dihati, simpanan hari tua aku.

Tapi bila dah pencen, ketika "kecergasan" dah mulai turun, ada je yang sanggup tipu pesara pencen.
Oh dunia, jadi kali ni saya tak tulis cerita pesara ditipu (lain kali la), cuma nak kongsi beberapa kisah tipu yang telah dikongsi oleh fitrihadi.com #sayadahpencen la.



Ini sedutan kisah 6 dari fitrihadi....

 .... Saya pun ada beli aircond 2 biji dlm tahun 2010.. Tp saya rasa pelik sb saya kena byr RM6890..selepas seminggu saya buat instalment, sy cadang nk bayar sebiji aircond bg ringankan beban tp lepas mintak statmnt settlmnt, pekerja court kata saya kene bayar lebih kurang 5k, makin cpt nk setel makin byk die cas.. Pekerja tu suggest spy saya teruskan bayar bulanan.. Oleh kerana ada sedikit financial poblem, saya tetap byr tp tidak sepenuh amaun.. Pada awal januari, pekerja courts call dan buat ugutan dan sehingga dtg ke rumah menghantar surat utk tarik semula brgn dan beri tempoh 3 hari.. Saya mintak statmnt dan apa yg memeranjatkan saya terdpt byk amaoun yg di key in...

Kalau nak tahu lebih lanjut, nak amik kisah dari pengalaman orang lain sebagai peringatan untuk diri kita supaya tidak terjebak..... baca selanjutnya DISINI.

Saya pun ada suku sakat yang terkena... ha..ha.. patutlah ramai yang dah kurang suka!

tipu-orang-pencen

Lain kali kita kongsi cerita tipu lain pulak, supaya sama-sama kita memperingati supaya #pesarapencen selamat dari penipuan.

No comments:

Post a Comment