Pages

Orang pencen akan berlebihan di serata dunia

#sayadahpencen
Realiti bahawa orang pencen akan berlebihan didunia

Tak lama dah (sebelum tahun 2020) akan ramai lagi yang akan bergabung dengan #sayadahpencen. Kanak-kanak dibawah umur 5 tahun akan berkurangan dan geng orang pencen seperti saya akan bertambah!

Ini adalah fenomena yang sedang berlangsung diserata dunia dan Malaysia tak terkecuali. Nampaknya majulah lagi kedai kopi Milah kerana ada pertambahan orang pencen...

Saya nak tanya sikit, kalau geng pencen diberi peluang buat kerja part time sekitar maksima 4 jam sehari berdekatan dengan rumah kediamaan tuan/puan, nak tak anda ambil peluang bekerja tersebut? Cer komen sikit kat bawah untuk perbincangan.

Kenapa saya tanya? Semalam saya tengok cerita The Intern, duda berusia 70 tahun kembali bekerja kerana keboringan dirumah...

saya-dah-pencen
Cerita The Intern yang menghiburkan


No comments:

Post a Comment